Instrukcja - Jak dotrzeć do zagranicznych klientów?

Pozycjonowanie międzynarodoweUruchom swoją wyobraźnię i wyobraź sobie, że jesteś dostawcą piasku w Kairze i sprzedajesz drogocenny piasek z Sahary turystom przybywającym do Egiptu. Decydujesz się na swoją stronę internetową i nagle okazuje się, iż zdecydowana większość użytkowników jest spoza granic Twojego rodzinnego kraju. Jak reagujesz na to międzynarodowe zainteresowanie?

 

 

Pierwsze kroki w międzynarodowym marketingu

Niewielcy i Ci więksi producenci pragnący rozwijać swój biznes za granicą natrafiają na mnóstwo barier. Po pierwsze, są zmuszeni znaleźć odpowiadające produkcji rynki wyrażające zainteresowanie ich towarami i usługami. Następną rzeczą, jaką muszą zrobić, to przygotowanie wielu wersji językowych swoich stron internetowych oraz kampanii reklamowych by dotrzeć do jak najszerszej rzeszy potencjalnych odbiorców. Na końcu, co jest chyba jednym z ważniejszych aspektów, muszą znaleźć sposób aby skutecznie dotrzeć do nowych klientów, którzy potencjalnie są zainteresowani ich produktami czy też usługami i przekonać ich aby to właśnie nas wybrali spośród wielu innych.

W związku z tym uruchomiony został specjalny serwis internetowy, aby firmy miały możliwości pokonać te przeszkody i rozwijać się poza swoimi granicami. Witryna "Reklama na rynkach zagranicznych", pomaga znaleźć kraje, gdzie nasze produkty i usługi będą się cieszyć dużym zainteresowaniem. Prowadzący biznes odnajdą tam duży zasób narzędzi pomagających w przetłumaczeniu swojej witryny w internecie, po szukanie nowych klientów. 

Korzystaj ze specjalnych narzędzi, aby odnieść internetowy sukces

Za przykład weźmy Narzędzie Analizy Rynków.
Pomoże Ci ono znaleźć odpowiedź na pytanie: Kim są moi potencjalni klienci z zagranicy? 
Wystarczy podać słowa kluczowe, które opisują oferowane przez Twój biznes towary i usługi, a następnie wybrać region, w którym pragnąłbyś rozpocząć dystrybucję. Narzędzie Analizy Rynków automatycznie przetłumaczy podane frazy na wybrany przez Ciebie język z 56 języków który jest używany w wybranym regionie. Następnie podaje Ci ranking lokalizacji bazujący na czynnikach,tj. lokalny potencjał w wyszukiwarkach, sugerowana stawka za kliknięcie w Twoją reklamę oraz ilość konkurencji na każde z proponowanych słów kluczowych.

Narzędzia Google pomógły już tysiącom przedsiębiorców znaleźć nowych klientów z zagranicy. Wśród nich między innymi znalazły się np. przedsiębiorstwo z Tajwanu produkujące różne rodzaje papieru, firma z Bangkoku szyjąca ubrania dla wielu wspaniałych firm odzieżowych, czy nawet… hostel w polskiej stolicy. Wierzymy w to, że nowe narzędzia do analizy umożliwią firmom i usługodawcom na rozwój na skalę międzynarodową. W internecie jest już ponad 1,9 miliarda konsumentów, także warto, aby docierały do nich także polskie przedsiębiorstwa!


Źródło: Google Blog