Nowy algorytm Google w Polsce

Zmiany w Algorytmie Google!Stało się! Dziś właściciele serwisów oraz pozycjonerzy z bladym świtem ujrzeli skutki wprowadzanych właśnie zmian w algorytmie Google - częśc stron znacząco podskoczyła, a inna drastycznie spadła. Magnat z Mountain View już miesiąc temu zapowiadał walkę ze spamem, ale czy aby na pewno mu się to udaje? Okazuje się, że pierwsze miejsca zajęły strony przeznaczone na internetowy spam, a strony docelowe spadły nawet o kilkaset pozycji!

Nowy Algorytm wyszukiwarki Google

Jaki będzie rzeczywisty efekt działań najpopularniejszej wyszukiwarki w sieci okaże się dopiero za kilka dni, gdy GoogleBot troszkę ochłonie i uporządkuje na nowo indeksy. Bynajmniej już dziś m.in na forum PiO możemy przeczytać niespokojne wypowiedzi sporej rzeszy ludzi pozycjonującej swoje i cudze strony (niekoniecznie według zaleceń Google) o ich spadkach, obserwacjach i wzlotach.

Co ciekawe w chwili obecnej okazuje się, że podskoczyło dużo stron linkowanych przez tzw. Systemy Wymiany Linków - być może taka sytuacja jest spowodowana raczej tym, że inne strony wyleciały ze swoich pozycji - tym bardziej, że Matt Cutrs zapowiadział (wersja PL) ostrą walkę swojej wyszukiwarki właśnie ze spamem w sieci. Według niego nagradzane będą strony o najlepszej treści odpowiednio lub wcale nie zoptymalizowane, a strony przeoptymalizowane z dużą ilością podejrzanych linków mają wylecieć z indeksu - chwilowo tej ideii daleko do prawdziwych wyników wyszukiwania.

Jak więc zdobyć pierwsze miejsce w Google? Matt, utrzymuje ideę, że trzeba tworzyć jak najlepsze strony internetowe i to powinno wystarczyć. Oczywiście pozycjonwerzy szybko znajdą sposób na nowy algorytm, a na chwilę obecną trudno powiedzieć jak dokładnie odbije się to na rynku SEO w Polsce. Jedyne co w tej chwili jest pewne, to że najdotkliwsze zmiany mają dotknąć 3,1% anglojęzycznych fraz i aż 5% polskojęzycznych fraz, a nam wszystkim pozostaje czekać, obserwować i wyciągać wnioski.