Pingwin (2.1) kontratakuje!

Pingwin 2.1Krew, pot, łzy i nieprzespane noce- pod takim znakiem mijają pierwsze dni października dla każdego pozycjonera i właściciela strony www. Wszystko dzięki słynnemu już Pingwinowi od Google, który w październiku właśnie wyrusza na łowy… Poluje na strony, do których prowadzą nienaturalne linki a nawet na takie które są niewinne, ale spodobały się biało-czarnemu myśliwemu. Po upolowaniu takiej strony wyrzuca ją poza Top100 lub nakłada filtry które znacznie obniżają ich pozycje.

Tu nasuwa się pytanie, jakie strony mogą stać się ofiarami Pingwina? Jest kilka opcji, m.in.:

-strony, które same w sobie mają mało treści, a dużo słów kluczowych, przerostu formy nad treścią bardzo nie lubi nasz myśliwy

-nasze strony są linkowane z wątpliwej jakości stron, chodzi tu między innymi o wszelakiego rodzaju katalogi i precle „robione na sztukę” zamiast skupić się na ich jakości…

Nie wszystkie jednak strony stały się ofiarami, są też takie które niewątpliwie zyskały na aktualizacji algorytmu Google. Takimi stronami są np. strony które są bogate w wartościowe treści i mają dużo podstron.

Ku zdziwieniu wielu osób wiele zyskały strony nie dotknięte pozycjonowaniem, jedynie niewielką optymalizacją czy też zwykłym monitorowaniem. Niestety tak już w przyrodzie bywa, aby mógł zyskać ktoś, musi ktoś stracić.

Z październikowych zawirowań można wysnuć wniosek, iż lepiej chyba zająć się kilkoma wiekszymi zleceniami i dopieszczać w nich każde szczegóły niż zajmować się wieloma mniejszymi, których nie da się w 100% upilnować i zadbać o szczegółową optymalizację.

Obawiamy się iż czasy „taniego pozycjonowania” powoli się kończą - inwestycje w AdWords’y, w wartościowe katalogi i precle niesie ze sobą koszty, niestety nie małe…

Co więc można jeszcze zrobić aby aktualizacje Pingwina nie były tak boleśnie odzczuwane dla nas i naszych stron? Sposobów może być wiele, na jedne strony może bardziej podziałać większe zróżnicowanie słów kluczowych, źródeł linków a na inne niewielka liczba linków prowadzących do strony ale wartościowych, czy też metody White Hat SEO mogą okazać się trafieniem w 10. To wszystko zależy od strony co do której stosujemy dane metody..