PPC czy SEO?

Kampania AdWords (PPC) skutkuje natychmiastowo, lecz niestety niezbyt długotrwale. Pozycjonowanie strony (SEO) zaś przynosi dużo więcej korzyści niż Kampania PPC, przykładowo takich jak: wzmacnianie domeny, podnoszenie pozycji strony w wyszukiwarkach na hasła ważniejsze oraz pokrewne, a także umacnia markę w sieci.


Kampania AdWords (PPC) - jest to skrót od słowa Pay Per Click i jest rodzajem reklamy internetowej dzięki której możemy bardzo szybko dotrzeć do określonej grupy odbiorców, a opłata pobierana jest za każde kliknięcie w wyświetlanie przez Google linki sponsorowane. Osoba reklamująca swoją firmę,produkty lub usługi płaci za każdego użytkownika, który przejdzie za pomocą banera lub linku na stronę promowaną.

SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Są to działania polegające na zmierzaniu do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych(naturalnych) wyszukiwarek internetowych na najtrafniejsze słowa kluczowe. Optymalizację strony podzielić można na:

1.działania związane z modyfikacją treści na witrynie (pod kątem fraz, na które zamierza się prowadzić kampanię)

oraz

2.zmiany w kodzie strony, które nie posiadają bezpośredniego wpływu na wygląd i układ strony.

 

Najlepszą metodą działania jest pozycjonowanie serwisu z okresowym wsparciem przez kampanię AdWords (PPC), gdzie w tej drugiej powinniśmy wybrać trudne bądź okresowo istotne frazy (np. wakacje 2012). Z badań wynika, że w wyniki organiczne(SEO) klika 20 na 100 osób, którym się pojawią. AdWords może pochwalić się identycznymi wskaźnikami – jednakże połączenie kampanii SEO i PPC na tą samą frazę (wyświetlanie strony w wynikach organicznych i linkach sponsorowanych) powoduje nie podwojenie, a utrzykrotnienie ilości kliknięć czyli na naszą stronę wejdzie 60 na 100 osób, którym wyświetlą się takie wyniki.