Wygląd strony a nowy algorytm wyszukiwania Google.

Zadbaj o wygląd swojej strony internetowejW ciągu ostatnich kilku miesięcy Google zdecydowało się na ciekawe udoskonalenie swojego algorytmu służącego do wyszukiwania stron w internecie.
Algorytm ten uwzględnia wygląd witryny oraz ilość treści znajdującej się na tej stronie www. Nierzadko wyszukując jakiegoś produktu lub usługi trafiamy na strony które nie posiadają zbyt dużo logicznej treści. Jest to dośc irytujący aspekt, gdyż nie szukamy obrazków i pięknie wyglądającej strony, ale w dużej mierze szukamy odpowiadającego naszym wymaganiom produktu. W dokonaniu wyboru nie pomoże nam samo zdjęcie, pragniemy również przeczytać co nieco o danym towarze, czy też przedsiębiorstwie je produkującym. 


Czy jest warty naszych pieniędzy czy mamy szukać dalej?

Wartościowe informacje, których szukamy na stronie powinny także być widoczne odrazu, a nie pod stertą reklam lub na samym dole strony, co zmuszałoby nas do długotrwałego szukania treści nas interesującej. Jeśli właściwa treść strony jest mało widoczna na stronie, traci ona na wartości. Spada więc również w tzw. naturalnych wynikach wyszukiwania, przez co spada zainteresowanie nią potencjalnych klientów.

Niestety, umieszczanie dużej ilości reklam na stronie jest powszechną praktyką, gdyż są skuteczne i przynoszą zyski danym reklamodawcom. Jednak jeśli zależy nam na prawdziwych klientach z naszej strony www, którzy wybiorą nas dzięki delikatnej i dyskretnej reklamie w wyszukiwarce, a nie męczeniu natarczywymi reklamami, powinniśmy zmienić wygląd strony i położyć nacisk na sensowną treść.

Jak w prosty sposób zobaczyć czy strona jest warta uwagi?

Możliwe jest jednak proste omijanie takich stron przesyconych reklamami bez wchodzenia na nią. Google umożliwiło podgląd strony przed kliknięciem w nią. Dzięki temu możemy na podglądzie ocenić czy strona jest warta naszego "kliknięcia" i uwagi. Tym sposobem można oszczędzić sobie wiele czasu i nerwów szukając wartościowej strony i produktu.

Jeśli więc uważasz, że z powodu nowego algorytmu Google Twoja strona www spadła w naturalnych wynikach, zwróć uwagę na to jak zagospodarowana jest górna część strony i sprawdź czy właściwa i wartościowa treść nie jest trudno dostępna lub mało widoczna przez zbyt dużo reklam. Do tego możesz użyć narzędzia Browser Size (lub innego), by sprawdzić jak wygląda Twoja strona przy różnych rozdzielczościach ekranu.

Skutki aktualizacji treści na stronie.

W momencie aktualizacji treści na stronie i wyglądu algorytm Google odrazu to zindeksuje i uwzględni. W przeciągu kilku tygodni więc możesz się spodziewać poprawy swoich pozycji w wynikach wyszukiwania. Czas indeksowania i poprawy pozycji zależy głównie od ilości stron na Twojej witrynie i częstotliwości z jaką Googlebot potrafi je zindeksować w swojej bazie.

Zalecane jest więc, aby wydawcy zapewniali użytkownikom przede wszystkim czytelność strony i dostępnośc najważniejszych treści, co skutkuje komfortem w przeglądaniu naszej witryny. Opisany tutaj algorytm to nie jedyna zmiana szykowana przez Google, to jedynie jedna z 500 planowanych zmnian dotyczących wyszukiwania w Google.

 

Źródło: Google Blog