Zmiany w Google na przełomie marca i kwietnia

Zmiany w Algorytmie GoogleOd początku marca 2012 Google wprowadzało ok. 100 zmian w swoim algorytmie wyszukiwania stron internetowych, a więc osiągnięcie pierwszego miejsca w Google będzie jeszcze trudniejsze do osiągnięcia. Na łamach naszego bloga postaramy się je w skrócie przedstawić. Zapraszamy do lektury.

 

MARZEC 2012

  • Symbole matematyczne w autouzupełnianiu- Google wprowadziło ułatwienie dla wyszukujących np. wzorów matematycznych poprzez dodanie możliwości wyszukania frazy z takimi znakami jak {+ , - , * , / , ^ , , ,=}

  • Symbole inne- poprawione – Wcześniej ignorowane znaki interpunkcyjne zaczęły być zauważane i doceniane. Między innymi symbole jak : “%”, “$”, “\”, “.”, “@”, “#” oraz “+”.

  • Zapytania nawigacyjne -są to zapytania, które sprawiają wrażenie, że użytkownik usiłuje dostać się do określonej strony, lecz nie zna właściwego adresu URL, szukany adres jest domeną zaparkowaną, etc. Wprowadzona aktualizacja miała na celu poprawę wyników dla takich zapytań.

  • Lepsza obsługa zapytań z o charakterze zarówno nawigacyjnym, jak i lokalnym. Niektóre zapytania mają charakter zarówno nawigacyjny (są skierowane na konkretną stronę), jak i lokalny. Wprowadzona zmiana poprawia równowagę w takich wynikach i sprawia, że trafne wyniki nawigacyjne i lokalne pojawią się wysoko w wynikach wyszukiwania.

  • Więcej sugestii w automatycznym uzupełnianiu poprzez przepisywanie na bieżąco przedrostków zapytania. W ramach tej zmiany Google przepisuje na bieżąco cząstkowe zapytania w celu odczytywania większej ilości sugestii potencjalnie odpowiadających zapytaniu użytkownika.

  • Zmiany w tzw „anchor text” - Google wyłączyło jeden z klasyfikatorów tekstu zakotwiczenia (widocznego tekstu pokazującego się w linku). Bowiem badania przeprowadzone przez Google wykazały, że bardziej skuteczne są inne metody analizowania tekstu zakotwiczenia, więc wyłączenie tego klasyfikatora miało przyczynić się do poprawy oceny trafności.

  • Aktualizacja systemów opierających się na danych geograficznych.

  • Ulepszenie wykrywania nazwisk- Ulepszony został system wykrywania nazwisk, szczególnie nazwisk gwiazd i osobistości.

  • Zdecydowanie lepsze indeksowanie stron profili - Google poinformowało użytkowników, że poprawiło indeksowanie publicznych stron profili w swoim indeksie na ponad 200 serwisów społecznościowych.

  • Linki do witryny - Linki witryny, czyli linki, które pojawiają się pod wynikami wyszukiwania i prowadzą do innych stron danego serwisu są tworzone w procesie offline, który analizuje strukturę i inne dane dotyczące witryny, aby określić najprzydatniejsze dla użytkownika linki.

  • Dostrojenie algorytmu SafeSearch - Google wprowadziło kilka zmian do algorytmu SafeSearch. Zmiany te polegały na poprawie sposobu klasyfikowania tak, aby był bardziej inteligentny i dokładny oraz znalezieniu nowego sposobu na to, aby prawdopodobieństwo pojawienia się treści dla dorosłych(+18) w wynikach wyszukiwania było mniejsze, w przypadku kiedy użytkownik nie szuka takich treści.

  • Lepsza świeżość w wynikach wyszukiwania video – polega na tym, iż w wynikach wyszukiwania są prezentowane zarówno starsze jak i najnowsze materiały filmowe.

  • Mniej synonimów „rodzajowych” , które mogły wprowadzać w błąd porównując kota do psa, w końcu oba są futrzakami ;)

  • Większa precyzja w wykrywaniu starych stron. Wprowadzona zmiana poprawia wykrywanie dawno nie aktualizowanych w indeksie stron. W rezultacie użytkownikom wyświetlana jest mniejsza ilość nieaktualnych stron.

  • Lepsze wykrywanie języka wprowadzania w automatycznym uzupełnianiu.

  • Więcej sugestii w automatycznym uzupełnianiu w trakcie bieżącego wpisywania przedrostków

  • Przycisk +1 w wynikach wyszukiwaniach dla większej ilości krajów oraz domen. 

  • Odświeżanie interfejsu użytkownika wyników lokalnych na tabletach. Google zaktualizowało interfejs użytkownika wyników lokalnych dla użytkowników tabletów w sposób zajmujący mniej miejsc i aby były łatwiejsze do przeglądania.

  • Lepszy ranking aplikacji i interfejs na urządzenia przenośne dostosowany do mniejszych wyświetlaczy.

     

    KWIECIEŃ 2012

  • Najważniejszą aktualizacją w Google pod koniec Kwietnia było wprowadzenie nowego algorytmu- Pingwina. Duża liczba właścicieli stron ww była oburzona nowym algorytmem, gdyż spowodował on niejednokrotnie spadek witryny z pierwszej strony wyszukiwania poza Top100. Powoli pozycje wracają w tej chwili na swoje miejsca, lecz Pingwin w ciągu pierwszych dni wprawił w osłupienie miliony osób.

  • Naprawa błędu związanego z obsługą tekstów odnośników.

  • Większa dywersyfikacja domen w wynikach wyszukiwania - w przypadku wyszukiwań wypluwających zbyt dużo wyników z tej samej domeny.

  • Większe znaczenie stron o „świeżej” treści, lecz z uwzględnieniem jakości danej strony - Czyli nie wystarczy codziennie aktualizować stronę, należy także zadbać o jej jakość.

  • Godziny wschodu i zachodu słońca w wynikach wyszukiwania – funkcja bardziej dostosowana do różnych lokalizacji

  • Dokładniejsza interpretacja wyników wyszukiwania dostosowana do poprzednich zapytań.

  • Generowanie bardziej zwięzłych i/lub informacyjnych tytułów w wynikach wyszukiwania.

  • Powiększenie głównego indeksu wyszukiwarki o blisko 15%

  • Lepsza klasyfikacja strony pod względem słów kluczowych – Jeśli na stronie nie ma praktycznie nic więcej oprócz słów kluczowych, strona wg Google traci na wartości i jest niżej w wynikach wyszukiwania.

  • Algorytm wyszukiwania dostosowujący nasze zapytanie do ilości pasujących słów kluczowych w danej witrynie.

  • Identyfikacja kraju dla podstron. - zwracanie zawartości najodpowiedniejszej dla danego kraju.